Kategóriák
Partnereink
TOP termékek
Tanúsítvány
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
KEMO M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal.
A KEMO M176 készülék ultrahang, és 6 db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék teljesen vízálló és működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzítású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodó nyestre, amennyiben az érintkezik a lappal és a motor vagy karosszéria fém alkatrészekkel együtt. A lapokat a kíválasztott helyekre pl.: kábelkötegre, alváz nyúlványokra, burkolatokra fúrésmentesen gyorkötözővel (nem tartozéka) tudja rögzíteni. Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről.
A készüléket javasolt autószervízben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni.
A motortérben történő más irányú karbantartás ideje alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani. (vagy biztosítékát kivenni)
Akkumulátor védelem: A készülék automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5V alá csokkenne.
(nem meríti le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében sem)
A Német KEMO ELECTONIC által gyártott nyestriasztó készülékek kialakítása "Soft Start" azaz lágy indítású termékek, ami nem zavarja a gépjárművek központi egységét. A készülékek CAN-BUS kompatibilisek így a CAN-BUS rendszerrel szerelt gépjárművekben is biztonságosan használható.
Beszerelés:
A készülék beszerelése előtt vegye ki a készülék biztosítékját a foglalatából.
Az alapkészülék a gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel nagyon (ne szereljük
be a kipufogókönyök, hűtőventillátor vagy más különösen forró alkatrész közvetlen közelébe) ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A pozitív piros kábelt a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés pontra kötjük, a fekete testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés pontra.
A készülék „Klemme 15“ jelölésű vezetékét a fedélzeti hálózat 15. pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a „Klemme 15“ kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15 -ös csatlakozást, akkor keressen a gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív pólusra, míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15. pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó esetében aktiválódik (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a gépjármű motorterébe felmerészkedne).
Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az egység „Klemme 15“ jelölésű kábelét,
a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültség kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lapok a nyest útjában és a rágás által veszélyeztetett helyekre legyenek felszerelve. A nagyfeszültség kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a kipufogókönyök) mellett mert a kábel szigetelése megolvadhat.
A műanyag tartókra szerelt nagyfeszültségű lemezeket a rajznak megfelelően a
nagyfeszültség kábel tetszőleges helyén rögzíthetjük (eltolhatók). A nagyfeszültség kábelt arról lehet felismerni, hogy a készüléken lévő messze a leghosszabb kábel (kb. 4 méter). Az érintkező lemezeket a műanyag papucs 4 furatán át lehet rögzíteni a motortérben (csavarokkal vagy kábelkötözőkkel). A nagyfeszültség szimbólumával
ellátott nagyfeszültség lemezeket a rajznak megfelelően fel kell csavarozni a
rózsaszín műanyag tartókra, a 2 rögzítőcsavar becsavarásakor összeköttetésbe kerülnek a nagyfeszültségű kábellel (lásd a rajzot). Az utolsó érintkezőlemezt úgy kell felszerelni, hogy a kábel vége ne látsszon ki oldalt a műanyag papucsból! (rövidzár veszélye).
Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell felszerelni, hogy a
csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra legyenek az autó más,
feszültség alatt lévő érintkezőitől.
Ezen kívül az érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se
érjenek hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezetőm anyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét.
Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A gépkocsi teste és az
érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt okoz.
Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt „Achtung! Hochspannung!“ (Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre a nagyfeszültség lemezek
közelében.
Üzembe helyezés:
Rakja vissza a helyére a szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot.
Ha mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van, megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzembeállításkor akár 5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED.
Veszélyek karbantartás közben:
A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig nagyfeszültség lehet jelen az
érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni, akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé teszi a lemezeket.
A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély áram folyik rajta). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett "beteg", akkor a megijedés már veszélyt jelenthet.
Műszaki adatok:
üzemi feszültség: 12 - 15 V (gépkocsi akkumulátor)
átlagos áramfelvétel: < 5 mA
automatikus lekapcsolás: 11,5 V alá süllyed (± 5%)
kimeneti feszültség: kb. 200 - 300 V
ultrahang frekvencia: kb. 22 kHz ± 10%
hangnyomás: max. kb.. 100 dB ± 20%
ultrahang lesugárzási szöge: kb. 160°
hangszóró: testhangadó, amely a ház felső részét rezgésbe hozza (vízálló)
működésjelzés: villogó LED (kb. 5 - 12másodpercenkénti periodus)
nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter
biztosíték lengő foglalatban: F500 mA
nagyfeszültségű érintkező lapok 6 darab, (eltolható kb. 62mm x 42 mm)
méretek: alapkészülék: kb. 40mm x 50mm x 70mm (h x sz x mé)
Gyártó: Kemo-Electronic GmbH
Video:
-
KEMO M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal.
A KEMO M176 készülék ultrahang, és 6 db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék teljesen vízálló és működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzítású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodó nyestre, amennyiben az érintkezik a lappal és a motor vagy karosszéria fém alkatrészekkel együtt. A lapokat a kíválasztott helyekre pl.: kábelkötegre, alváz nyúlványokra, burkolatokra fúrésmentesen gyorkötözővel (nem tartozéka) tudja rögzíteni. Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről.
A készüléket javasolt autószervízben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni.
A motortérben történő más irányú karbantartás ideje alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani. (vagy biztosítékát kivenni)
Akkumulátor védelem: A készülék automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5V alá csokkenne.
(nem meríti le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében sem)
A Német KEMO ELECTONIC által gyártott nyestriasztó készülékek kialakítása "Soft Start" azaz lágy indítású termékek, ami nem zavarja a gépjárművek központi egységét. A készülékek CAN-BUS kompatibilisek így a CAN-BUS rendszerrel szerelt gépjárművekben is biztonságosan használható.
Beszerelés:
A készülék beszerelése előtt vegye ki a készülék biztosítékját a foglalatából.
Az alapkészülék a gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel nagyon (ne szereljük
be a kipufogókönyök, hűtőventillátor vagy más különösen forró alkatrész közvetlen közelébe) ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A pozitív piros kábelt a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés pontra kötjük, a fekete testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés pontra.A készülék „Klemme 15“ jelölésű vezetékét a fedélzeti hálózat 15. pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a „Klemme 15“ kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15 -ös csatlakozást, akkor keressen a gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív pólusra, míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15. pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó esetében aktiválódik (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a gépjármű motorterébe felmerészkedne).
Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az egység „Klemme 15“ jelölésű kábelét,
a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültség kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lapok a nyest útjában és a rágás által veszélyeztetett helyekre legyenek felszerelve. A nagyfeszültség kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a kipufogókönyök) mellett mert a kábel szigetelése megolvadhat.
A műanyag tartókra szerelt nagyfeszültségű lemezeket a rajznak megfelelően a
nagyfeszültség kábel tetszőleges helyén rögzíthetjük (eltolhatók). A nagyfeszültség kábelt arról lehet felismerni, hogy a készüléken lévő messze a leghosszabb kábel (kb. 4 méter). Az érintkező lemezeket a műanyag papucs 4 furatán át lehet rögzíteni a motortérben (csavarokkal vagy kábelkötözőkkel). A nagyfeszültség szimbólumával
ellátott nagyfeszültség lemezeket a rajznak megfelelően fel kell csavarozni a
rózsaszín műanyag tartókra, a 2 rögzítőcsavar becsavarásakor összeköttetésbe kerülnek a nagyfeszültségű kábellel (lásd a rajzot). Az utolsó érintkezőlemezt úgy kell felszerelni, hogy a kábel vége ne látsszon ki oldalt a műanyag papucsból! (rövidzár veszélye).
Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell felszerelni, hogy a
csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra legyenek az autó más,
feszültség alatt lévő érintkezőitől.
Ezen kívül az érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se
érjenek hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezetőm anyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét.
Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A gépkocsi teste és az
érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt okoz.
Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt „Achtung! Hochspannung!“ (Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre a nagyfeszültség lemezek
közelében.
Üzembe helyezés:Rakja vissza a helyére a szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot.
Ha mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van, megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzembeállításkor akár 5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED.
Veszélyek karbantartás közben:
A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig nagyfeszültség lehet jelen az
érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni, akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé teszi a lemezeket.
A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély áram folyik rajta). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett "beteg", akkor a megijedés már veszélyt jelenthet.
Műszaki adatok:
üzemi feszültség: 12 - 15 V (gépkocsi akkumulátor)átlagos áramfelvétel: < 5 mA
automatikus lekapcsolás: 11,5 V alá süllyed (± 5%)
kimeneti feszültség: kb. 200 - 300 V
ultrahang frekvencia: kb. 22 kHz ± 10%
hangnyomás: max. kb.. 100 dB ± 20%
ultrahang lesugárzási szöge: kb. 160°
hangszóró: testhangadó, amely a ház felső részét rezgésbe hozza (vízálló)
működésjelzés: villogó LED (kb. 5 - 12másodpercenkénti periodus)
nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter
biztosíték lengő foglalatban: F500 mA
nagyfeszültségű érintkező lapok 6 darab, (eltolható kb. 62mm x 42 mm)
méretek: alapkészülék: kb. 40mm x 50mm x 70mm (h x sz x mé)
Gyártó: Kemo-Electronic GmbH
Video: